Outlet osebnih vozil Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Abarth, Maserati in lahkih dostavnih vozil Fiat Professional.

 
 
 
 
 
 
 
 

NAZAJ„Storie Alfa Romeo“ Šesta epizoda: italijanski spider osvaja Hollywood

„Storie Alfa Romeo“ Šesta epizoda: italijanski spider osvaja Hollywood

29.05.2020

Usojen Hollywoodu
„To je zelo hvaležen avto. In zelo lep.", je o modelu Duetto izjavil legendarni Steve McQueen leta 1966, po tem, ko ga je revija Sports Illustrated povabila k testiranju italijanskega spiderja, poleg nekaterih ostalih hitrih avtomobilov. Model, ki ga je vozil, je bil eden prvih modelov Alfa Romeo 1600 Spider, ki je prispel v ZDA le nekaj mesecev po svetovni predstavitvi na ženevskem avto salonu. McQueenova ocena na kratko strne bistvo modela Duetto in edinstvenost znamke Alfa Romeo: užitek v vožnji in popolna lepota.

 

Pravzaprav je to mnenje avtoritete. Steve McQueen je bil zbiratelj super avtomobilov, ki je leta 1970 osvojil drugo mesto v svoji kategoriji na 12-urni dirki Sebring, v dvojici s Petrom Revsonom.
Leto zatem je mladi Dustin Hoffman s polno hitrostjo vozil model Duetto ob glasbeni podlagi Simona in Garfunkla u filmu „Diplomiranec". Legendarni kadri so se za vedno zapisali v zgodovino filma, skupaj s številnimi citati, Duetto, ki vozi v ozadju, pa je s tem postal kult. Tudi svetovni boksarski prvak v težki kategoriji Muhammad Ali je vozil Duetto: v skladu s svojo slavno izjavo „Lebdim kot metulj, pičim kot čebela", je dal izdelati posebne registrske tablice z napisom „Ali Bee".
Tako je Duetto postal mednarodna zvezda. Povrnimo se h koreninam Duetta,... k tehničnim inovacijam modela Giulia in h karizmatičnemu modelu Giulietta Spider.

 

Narejena za osvajanje Amerike
Tudi v zgodbi o Giulietti Spider nastopa Hoffman. Ne igralec Dustin, ampak poslovnež Max Edwin Hoffman: bivši dirkač, ki se je umaknil pred nacizmom in iz Avstrije prebežal v Združene Države, kjer je v nekaj letih postal referenca ameriškega uvoznika za evropske znamke avtomobilov.

Max ni bil le "trgovec", bil je izjemen poznavalec tržišča. Svetoval je na področju prodajne politike, znal je poiskati posebne modele, predlagal slogovne spremembe in sodeloval pri ustvarjanju nekaterih najbolj zaželenih športnih avtomobilov vseh časov – ena izmed njih je bila tudi Giulietta Spider.

Hoffmann je postal obseden s to damo. Takoj po njeni predstavitvi leta 1954, je tovarni Alfa Romeo poslal naročilo modela Giulietta Sprint. Vedel je, da je to popoln avtomobil za pacifiško obalo, in prepričan, da si ga bodo želeli vsi v Hollywoodu. V uspeh je bil tako prepričan, da je bil pripravljen kupiti več sto primerkov, preden je sploh videl končne načrte!

Lepa mlada dama
Hoffmannu je uspelo prepričati Francesca Quaronija in Rudolfa Hrusko, in projekt je stekel. Začelo se je tekmovanje med dvema tedaj najslavnejšima oblikovalcema: to sta bila Bertone in Pinin Farina. Bertone je predstavil ekstremno vizijo, naslednico konceptnega vozila „2000 Sportiva" Franca Scaglionea: zašiljen sprednji del, aerodinamične sprednje luči in zadnje »plavuti«. Pinin Farinin predlog je pripravil oblikovalec Franco Martinengo - izbran je bil zaradi elegance in klasične skladnosti oblik.

"Lepa mlada dama", kot jo je opisal Pinin Farina, se je sprva proizvajala s panoramskim vetrobranskim steklom in stranskimi stekli. Na vratih ni imela ročic, odpirala so se s pomočjo vrvi. Šele kasneje je dobila klasično vetrobransko steklo, pomični stranski okni, obloge vrat, pomično streho, zunanje ročice vrat in novo notranjost.

Čista športna zasnova, podprta z ekstremnimi zmogljivostmi. Spider je imel vgrajen Giuliettin motor: vzdolžno nameščen štirivaljni motor prostornine 1.290 ccm, ki je razvil 48 kW (65 KM) in dosegel končno hitrost 155 km/h. V kasnejših različicah je ta moč še rasla, začenši z modelom Spider Veloce iz leta 1985, ki je imel 60 kW (80 KM).

Prilagodljiva, mladostna in hitra. In lepa. Giulietta Spider je osvojila kinematografe: Fellini jo je vključil v film "La Dolce Vita", Antonioni pa jo je izbral za avtomobil, s katerim se je v filmu "Mrk" prevažal Alain Delon. Postala je statusni simbol: oboževali so jo slavni, želeli vsi.

Made in Italy
Nastopil je čas za naslednika modela Giulietta Spider. Luraghi in njegova ekipa so se zavedali, da samo izdelava odličnega avtomobila ne bo dovolj: imeti mora tudi karizmo. Njegova predstavitev mora biti velik in pomemben dogodek.

Alfa Romeo je želela to opraviti veličastno. Zato so za predstavitev v ZDA organizirali prekooceansko luksuzno križarjenje, na katerega so povabili izbrane pomembne goste iz sveta zabave, športa in mode. Na krovu je bilo 1.300 VIP osebnosti, med njimi Vittorio Gassman, Rossella Falk in sopranistka Anna Moffo. Italijanska križarka Raffaello je izplula iz Genove v New York, s postankom v Cannesu za ogled filmskega festivala. Med križarjenjem so bila tri vozila Spider ekstravagantno razstavljena na palubi: v zeleni, beli in rdeči barvi. Alfa Romeo je z izpostavitvijo italijanske narave svojega izdelka, tako že deset let prej nakazala uspešnost komunikacijskega slogana "Made in Italy".

Tehnično nasledstvo modela Giulia
Alfa Romeo Spider 1600 je zasnovan na osnovi modela Giulia, s tem, da je medosna razdalja zmanjšana na 2.250 mm, medtem ko je mehanika enaka kot t pri tedaj aktualnem modelu Giulia Sprint GT Veloce (naslednik modela Sprint GT). Ob predstavitvi je bil Duetto opremljen s klasičnim štirivaljnim motorjem iz lahke litine prostornine 1.570 ccm, ki je razvil 80 kW (108 KM), njegova masa pa je znašala manj kot 1.000 kilogramov. Dosegel je največjo hitrost 185 km/h.

„Duetto" ali „sipina kost"?
Izbiranje imena za ta model je zgodba zase. V sodelovanju z vsemi evropskimi trgovci so razpisali nagradni natečaj. Zmagal je „Duetto"... vendar so zaradi nastalih težav s pravicami (čokoladnih keksov z enakim imenom), avtomobil predstavili kot "Alfa Romeo Spider 1600".

Ime Duetto so potisnili v ozadje, vendar je ostalo v spominu ljubiteljev in postalo vzdevek za vse generacije tega modela. Sledili so še drugi: Spider iz leta 1966, prvi iz te serije in zadnja mojstrovina Battista Pinin Farine, imenovana „sipina kost" zaradi ovalne oblike in zaobljenega sprednjega in zadnjega dela, izbočenih bokov in nizke bočne linije. Drugi je bil model iz leta 1969, imenovan „Coda Tronca", po aerodinamično rezanem zadnjem delu.

Tretji je „Aerodinamica" iz leta 1983, imenovan po dolgotrajnih testiranjih v vetrovniku. Zadnja generacija modela je bila predstavljena leta 1989, tako imenovana „Serija IV", ki se s svojimi čistimi in aerodinamičnimi linijami vrača k svojemu izvoru.

Štiri generacije in več kot 124.000 proizvedenih vozil v obdobju 28 let: Duetto je živel dlje kot katerikoli drug model znamke Alfa Romeo.

 
 
 

Ne zamudite ugodnih priložnosti, naročite se na vročo ponudbo!

Ne želite zamuditi ugodnih priložnosti? Naročite se na brezplačno prejemanje vroče ponudbe in 1x mesečno boste obveščeni o najboljših ponudbah!

 
    1. V družbi Avto Triglav d.o.o. Ljubljana smo tudi do sedaj osebne podatke posameznikov varovali skrbno, preudarno ter v skladu z zakonodajo. Z uvedbo Splošne uredbe o varstvu podatkov bomo raven varstva še dvignili in vam tako omogočili boljšo uporabniško izkušnjo. Naša politika varovanja osebnih podatkov je objavljena tukaj.

 
 

Pridružite se nam!

 
 
 
Za primerjavo vozil dodajte vsaj še eno vozilo
PrimerjajOdstrani vse